Alla inlägg under april 2020

Av sotis2006 - 2 april 2020 11:05

Någonting som gör mig väldigt upprörd. Är när man läser om hur barn och ungdomar går och hostar och nyser mot andra mäniskor. Detta gör dom på jävulskap. För att skrämma folk. Då börjar jag fundera, Vilken uppfostran har dessa ungdomar fått hemifrån? Har deras föräldrar förklarat hur allvarligt det här är? Att en person med svagt hjärta faktiskt kan bli så rädd så den kan få en hjärtattack. 

Det är bara roligt så länge som ingen blir allvarligt skadad. Vill man som förälder ha detta på sitt samvete? Sen kan man säga att mitt barn är så väluppfostrad, skulle aldrig få för sig att göra något sådant. Ta bort skygglapparna och inse att alla är kapabla till det mesta, speciellt när det kommer kompisar och grupptryck med i bilden. 

Jag hade en diskution med en kompis häromkvällen, Insåg efter ett tag att man kan jämföra det ungdomarna gör idag, med det som hände för några år sedan, när folk tog på sig clown masker och skrämde folk, skillnaden nu, är att detta är en "vanlig" influensa. Som inte är skadlig för en person som är frisk för övrigt. Den som den är skaldig för, är sjuka och gamla. Sen finns det ju alltid undantag. 

Om man vill veta korrekt information om vad corona/covid19 är och vad man ska tänka på, skulle jag föreslå att man går ut på folkhälsomyndighetens hemsida. 

Sen tycker jag att det är dags, att vi som vuxna och föräldrar sätter ner foten mot våra barn och ungdomar och förklarar att vissa saker gör man bara inte. För tänk om nästa person som man skojhostar/nyser mot, ramlar ihop och dör, på grund av ett skämt.

Ta hand om er där ute.........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards