Alla inlägg under februari 2021

Av sotis2006 - 17 februari 2021 09:12

Igår blev jag upprörd. När man läser i tidningen att en konsthall inte får ha ett rum som dom kallar för vita havet. för det finns dom som tycker att det är rasistiskt. 

Allt som är vitt. Är det rasistiskt? Ska man måla kroppen i en annan färg? för att det är rasistiskt att vara så kallad vit? Vi är mesiga i detta land. Vi får inte säga ifrån, vi får inte använda vissa ord. För då är vi rasister. 

Men dom som kommer till sverige då? som väljer att inte följa våra lagar och regler. Som kallar en för hora, jävla svenne, rasist, att man har ingen rätt att säga något, för man är kvinna. Är inte det rasism? Så trött på att man ska behöva vara rädd för att öppna munnen, för att man anses som mindre värd för att man är svensk och kvinna. Alla är lika mycket värda. Vi måste bara sluta att använda rasist som något sätt att trycka ner varandra. Skulle jag flytta till ett annat land. så skulle jag få anpassa mig. varför gäller det inte dom som kommer hit?

Av sotis2006 - 16 februari 2021 08:30

Igår pratade jag med mitt x. Han avlsöjade för mig att han har börjat träffa en ny. Jag är glad för hans skull. Men samtidigt så känns det som om det går lite fort. 

Mäkta förvånad blev jag när han avslöjade hur gammal hon är. 20 år. Som tur är har jag genom åren blivit bra på att maskera när jag blir chockad. Då han är gammal nog att vara hennes pappa. han är 46. Hon skulle även kunna vara min dotter. då det är 18 år mellan oss. Då börjar man fundera, vad är han ute efter? Då jag kommit fram till att han är en narsisit. När jag frågade hur länge dom hade träffats, så ville han inte svara på det. Då börjar tankarna snurra att har man inget att dölja, så är det en rätt enkell fråga att svara på. Det vore ju inte första gången någon bedrar mig. Men men, tycker bara synd om barnen, då han redan har haft henne där. Får se hur länge den så kallade smekmånaden håller i sig den här gången... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards