Alla inlägg under oktober 2020

Av sotis2006 - 21 oktober 2020 15:12

Satt här och tänkte på vänner. 

Har inte haft så många genom åren men dom man har haft, är idag borta. Fick lite känslan av att man har varit en som man har stått ut med genom åren, men som sen inte haft någon betydelse. Ingen som riktigt har velat umgås med en. Vissa vänner har jag själv valt att avsluta vänskapen med, sådana som bara har utnytjat en för sin egen vinning. eller som en jag hade som hotade mig till livet. är inte värt att ha såna vänner, men att jag kommer bli gammal ensam, det är en sak som jag försöker mer och mer acceptera, för mitt väl och ve har aldrig och kommer aldrig att sättas i första rum, jag är den som ska anpassa mig efter alla andra........ 

Av sotis2006 - 18 oktober 2020 18:19

Jag har märkt mer och mer, en oroande tanke med han jag är tillsammans med. Allt ska vara på hans vis, hans musik, hans regler, jag får inte svära, det låter inte fint, att han själv skulle behöva en munkavel, det hör inte till saken. berättar jag något som har hänt eller vad någon har sagt, så säger han åt mig hur jag ska säga, eller göra. Men ingen ska säga åt mig, hur jag ska vara, vad jag ska tycka, tänka eller känna. Jag är en fri själ, som gör vad jag vill när jag vill. Ska jag göra något. säger han att ja det går väl bra, som om jag frågar efter hans tillåtelse,. skulle aldrig falla mig in. Har haft en uppväxt där jag blev styrd. Bodde ihop med en som tog över mitt liv. tänker aldrig sätta mig i den situatiuonen igen. Då är jag hellre ensam...... 

Av sotis2006 - 12 oktober 2020 13:07

I hela mitt liv, har folk sagt åt mig, hur jag ska va, tycka, tänka, klä mig, ha håret. etc etc. 

Varje gång som jag försöker slita mig fri, vara mig själv, så finns det alltid någon i min närhet som vill tala om för mig att jag inte duger, att jag inte har en egen åsikt, eller ja, jag tror du förstår. 

Det är nog en av många orsaker som har gjort att jag dels har isolerat mig. sen finns det alltid andra orsaker. 

Men jag förstår inte varför folk alltid ska ändra på en. Varför duger man inte som man är? Sn blir dom griniga när man inte gör som dom vill. Har en pojkvän som gärna talar om för mig vad jag ska säga, göra etc.. när jag råkar höja rösten och säga till honom att ge sig, då gnäller han över att jag skriker, men jag måste ju höja rösten för att göra mig hörd... Men ändå når jag inte fram..... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards